A fabricazione di carta hè stata migliurata circa l'annu105 d.C.daCai Lun, chì era un funziunariu di a corte imperiale di uDinastia Han(206 a.C.-220 d.C.). Prima di l'invenzione di a carta più tardi, l'antichi di tuttu u mondu scrivianu parolle nantu à parechji tipi di materiali naturali cum'èfoglie(da l'Indiani),pelli d'animali(Forse Europei),rocce, èpiatti di terra(da i Mesopotamiani). I Cinesi anu utilizatubambùostrisce di legnu,gusci di tartaruga, oscapole di un bueper arregistrà avvenimenti impurtanti. I libri scritti nantu à strisce di bambù eranu assai pisanti è occupavanu assai spaziu.
Più tardi, i Cinesi anu inventatu un tipu di carta fatta di seta, chì era assai più ligera chè e strisce. A carta si chjamava bo. Era cusì cara chì pudia esse aduprata solu in a corte imperiale o in i guverni.
Per fà un tipu di carta più economica, Cai Lun hà utilizatu vechji stracci,rete da pesca,rifiuti di canapa,fibre di gelsu, èaltre fibre di basaper fà un novu tipu di carta. Per fà un fogliu di carta, ste sustanze eranuripetutamente imbevutu,battu,lavatu,bollitu,sguttatu, èsbiancatuStu tipu di carta era assai più ligera è più economica chè quella di prima. È era più adatta per scrive cù un pennellu cinese.
A tecnica di fà a cartaprupagazionià i paesi asiatichi vicini, cum'è u Giappone, a Corea, u Vietnam, eccetera. Da uDinastia Tang(618-907) à uDinastia Ming(1368-1644), e tecniche chinesi di fabricazione di carta si sò sparse in tuttu u monduhà fattu una grande cuntribuzione àa civiltà di u mondu,accantu à a stampa à caratteri mobili.
L'emergenza è u sviluppu di e tecniche di fabricazione è di stampa di carta, lascendu più registri di persone cumune in a storia è arricchendu a nostra capiscitura di a storia.Hà ancu un effettu indelebile nantu à a stampa ditovaglioli di carta stampati,piatti di carta stampatiètazze stampatenantu à carta.
Data di publicazione: 10 lugliu 2023